Gilla Flugfiskaren på facebook

onsdag 7 april 2010

Nu är det verkligen igång.


Lindwalska sjön

Nu har fiskesäsongen verkligen börjat ta fart. Premiärena avlöser varndra runt om i vårt avlånga land. Nu närmast för min egen del så är det premiärfiske i Lindwalska sjön strax utanför Lyckeby. Trevligt litet put and take vatten som jag spenderat många timmars fiske vid och det var där som tjusningen för flugfisket verkligen tog fart. Tro de skulle sätta i omkring 150 kg regnbåge till premiären som är nu på lördag den 10/4 kl 09.00. Jag tänkte satsa på att vara där på söndag om tid finns. Sedan skall man försöka hinna med några tappra försök i Hossmoån till innan öringen vandrar utåt igen.

¨Farsan med regnbågar från Lindwalska sjön"

"En av de finare bågarna jag fångat i Lindwalska"

Tänkte också jag skulle försöka ta några vändor till örarevet och fånga någon öring längs kusten också, hur skall man hinna med allt?

Alsterån skall också planeras in men det dröjer nog tills maj iaf innan jag hinner att blöta några flugor där.
Var ute på skogspromenad med familjen häromdagen, då gick vi längs en liten å som rinner genom skogen hemma, forsar på ganska friskt nu, brukar vanliogtvis inte vara mycket till å i vanliga fall. Jag såg iaf fullt av potentiella öringspots längs promenaden, så skall ta någon dag när man är ledig o gå den promenaden igen fast med mitt lilla Sameo 6 fots flugspö och testa några kast. Vem vet kanske stå en och annan öring i den lilla ån, det är iaf vad jag hoppas på.

Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar