Gilla Flugfiskaren på facebook

fredag 16 april 2010

Good old days

Har verkligen haft fullt upp senaste veckan. Därför det varit lite aktivitet här inne.
Är just nu i full gång med en renovering av halva nedervåningen i kåken, skall göra om det mesta och fräscha upp två rum här nere så skall barnen här får varsitt rum på övervåningen och vi flyttar ner sovrummet istället. Blir nog bra när det är färdigt..................................Klar med taket nu iaf, är ju verkligen en "pain in the ass". Nu är jag i full gång med förarbetet inför tapetseringen som är så himla kul, spackla, slipa, spackla, slipa och slipdamm överallt!

Lite fiske blev det iaf i söndags dagen efter premiären i Lindwalska men var väldigt dåligt fiske, de måste fått all fisk vid premiären får skylla på det i alla fall. Fick inviga mitt nya Loop yellowline med nya rullen och linan iaf, kändes riktigt bra mycket lättkastat och mer känsla än vad det är i mitt blue line tycker jag.

Har inga bilder från fisket i söndags, så tänkte bjuda på ett par riktigt gamla godingar här, bilder som jag scannat in idag (fördel med att jobba i fotobutik) många av dessa bilder har många år på nacken kanske mer eller mindre smickrande bilder vissa. Kvaliten varierar lite då som sagt det är rätt gamla och var dessutom ganska halvdan kvalité redan från början.
Farsan med två fina harrar från Veman


Första flugfångade harren/ Jag drillar harr och far kommer till undsättning

Fet båge från flugströmmen knäckte mitt flugspö.

Tidig morgon vid Lindwalska sjön pappas fru Irene som fotograferat
Peter med "fish on"/ Återutsättning av en 8-kilos madamm

Avslutar med en flugfångad vårgädda obsevera frillan man hade då :)
Idag var jag ute och svingade med flugspöet på trädgården tillsammans med barnen här hemma Leia och Elliot de verkade gilla det och jag hoppas att de intresset växer hos dem. Jag vet att Leia redan har fastnat för att binda flugor och har riktig talang för det. De provade även på att kasta med haspelrulle för första gången, vilket dom var jäkligt duktiga på och vi stod säkert och kastade en halvtimma på gården och de hade mycket roligt åt att det var en mutter som vi hade som "bete". Ska snart ta med dem ut på en riktig runda ska bara få i våran båt i vattnet först.
Imorgon blir det Hossmoån efter jobbet!
Skitfiske!

2 kommentarer:

  1. Du behöver nog inte påpeka frisyren... Den missar man inte... Och vad är det för någon lejonman man skådar med fisk på?

    SvaraRadera
  2. haha
    Lejonmanen var en av de hetaste frisyrerna världen skådat :)
    är det Peter eller? Viktor?

    SvaraRadera