Gilla Flugfiskaren på facebook

torsdag 11 februari 2010

lite nya flugor

Flugbindning på mitt sätt

Satt häromkvällen och band upp några enstaka favoriter för fjällen och kanske några framtida favoriter, gav mig bl a på att göra en "Mayfly" första gången. Lite knepiga men efter några stycken mer eller mindre bra ska man nog fixa det.
"Mayfly"
Ny fluga - skall imitera någon form av dagslända, bunden som en "Grey Wulf" fast jag har användit mig av älghår som kropp, så den lär vara nästintill osänkbar. Det är iaf tanken!
Klinkhammer, en av mina favoriter när det gäller fiske efter vakande harr.
Detta är ett mönster ifrån Lennart Bergkvist bok "Flugbindning på mitt sätt"
Denna boken kan jag varmt rekomendera!
Även denna fluga kommer från "Flugbindning på mitt sätt"

2 kommentarer:

  1. jättefina flugor. Håller med om att Lennart Bergkvist bok är bra, har den själv :-)
    Jag länkar till blogg från min sida om det är ok?? alltid roligt att hitta nya bloggar, och tack för besöket och kommentaren i min gästbok.

    mvh Jeanette

    SvaraRadera
  2. tack så mycket :)
    Ja det får du jätte gärna göra!
    Jag ska lägga upp en länk till din sida här också!

    mvh Andreas

    SvaraRadera