Gilla Flugfiskaren på facebook

onsdag 24 mars 2010

Nya grejer!

Äntligen har jag hämtat ut mitt nya flugspö Loop Yellow line 8.8 fot #4 de tyckte både jag och förmodligen min lokale sportfiskehandlare i Kalmar.

Inget splitcane men ändå väldigt schysst spö

Till detta så blev det en Loop multrulle med en G.Loomis streamdance lina. Tror detta kommer vara en fin combo vid fiskevattnet. Riktigt sugen på att testa det nu så det blir nog lite grösmettekastning imorgon efter jobbet. Denna utrustningen kommer jag främst att använda till fjällfisket och fiske i mindre åar efter öring som exempelvis Alsterån. Få se om jag skall behålla mitt Sameo Black chili nu kan bli överflödigt fast iofs kommer det säkert lägen då den lille 6fotaren kan komma väl till pass.



Premiärfisket i Hossmo har jag nu också fått reda på, nu till helgen smäller det. Dock är det endast medlemmar med årskort som får fiska under de första 2 veckorna! Jag har ju givetvis inte årskort men kanske är läge att skaffa det. Vi får se hur det bli och vad plånboken tycker.
Skitfiske!

2 kommentarer:

  1. Tjena Andreas..
    Jag var fiskesugen liksom du på att prova på Hossmoån.
    Det hände inget på deras hemsida..
    Skrev några rader angående premiärfisket.
    De snackades endast om den stora abboren.

    Problemet är fortfarande att endast de som har sesongskort fiskar första veckorna..
    Nu fiskar vi i Mörrumsån/Ebbamåla/Knaggelid som du ser på hemsidan..
    Stora havsöringar,
    Dagens fångst 84cm 5.5kg fångstman Roger)så imorgon fiskar vi övre sträckan vid Knaggelid igen.endast 250:- från 30/3
    Vi guidar dej om du vill testa..

    mvh Alexios.se
    Skitfiske på Er..

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt skaffat årskort i Hossmoån, varit ganska trögt fiske med mycket vatten. Lär nog lossna tills det att andra förutom de med årskort får fiska där.
    Såg det på din sida om Ebbamåla låter ju helt klart intressant inte så långt heller,guidning låter bra :) Hör av mej om jag beger mig neråt!

    Skitfiske

    SvaraRadera