Gilla Flugfiskaren på facebook

lördag 27 mars 2010

Premiärfiske

Idag var det premiärfiske i Hossmoån!


Jag jobbade tyvärr idag så kom inte iväg förens 14.00 för att sedan införskaffa mig ett årskort i Hossmoån. Endast de som har årskort får fiska nu under de 2 första veckorna och fiskesuget har varit alldeles för stort så det fick bli ett årskort.


Har dock aldrig tidigare fiskat i denna ån trots att jag kör förbi varenda dag på väg till jobbet inne i Kalmar. Så nu skall det förhoppningsvis bli ett par turer under dessa veckorna.


Som sagt så har jag aldrig fiskat här tidigare och kände mig lite vilsen om vart jag skulle ta vägen, men begav mig iväg på en vandring längs ån. Möttes av ett par yngre grabbar med en riktigt fin Öring med sig som de landat. Fisken uteblev dock för min del, tror mest att jag bara gick omkring och sökte bra platser istället för att utnyttja tiden till att fiska. Jag började fiska med mitt Vision 10 fot klass 8 men de kändes ganska vekt i den starka strömmen så bytte efter nån timmes fiske över till mitt tvåhandsspö 14 fot klass 10 Ron Thompson. Men njae tvåhandsspö är inte min grej riktigt får inte samma feeling i det som med enhandare, men skall ge några försök till har trots allt endast kastat med tvåhandspö en gång tidigare i Mörrum.

Få se om de bli en liten snabbvända dit imorgon igen.
Skitfiske på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar