Gilla Flugfiskaren på facebook

lördag 20 mars 2010

Snart premiärdags

Isen börjar släppa, snön smälter och gräset börja träda fram nu. Våren börjar närma sig, äntligen, kan tänka mig att det lär vara bra mycket mer vatten i våra åar än vad det brukar, men vad gör det så länge det går att fiska.
Jag håller på att vänta in Hossmoåns premiär nu, faktiskt trots jag bor så nära ån aldrig provat att fiska öring där men det skall det bli ändring på i år. Dock verkar det väldigt luddigt med premiären, vissa säger att den varit andra söger att den har blivit uppskjuten på grund av isen (vilket låter väldigt rimligt) men skall höra med den lokale sportfiskehandlaren de bör ha koll på det.

Jag är inget jättestort fan av tubflugor varför vet jag inte de skall vara väldigt effektiva osv men jag vet inte, aldrig varit min grej,
Så jag har iaf bundit upp lite flugor inför premiärfisket i Hossmo som borde kunna vara giftiga i den relativt grumliga ån.


Mickey Finn varianter bundna på en stor stremaerkrok.

Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar