Gilla Flugfiskaren på facebook

tisdag 2 mars 2010

Tack Scierra!

Tack Scierra!

Var inne hos min lokala sportfiskehandlare idag, Sportfiskecenter i Kalmar, för att köpa lite nya material till flugbindningen. Har fått mycket beställningar på sistone, väldigt roligt !

När jag kikade runt så hittade jag den perfekta flugasken som jag letat efter så länge.....Stor rymlig plats för stora flugor, samt fack för torrflugorna. Den hade dock inte plats för alla mina favoriter så jag får behålla min extra ask som jag bara ha "Klinkhammer" i. Får absolut inte bli utan en klinkhammer vid fiskevattnet.
Askens pris........ 199:- Var tvungen och höra om det verkligen stämde och det var riktigt så kände mig riktigt nöjd efter dagens besök hos Sportfiskecenter.

Nu ska jag återgå till flugbindarstädet och binda upp ett gäng Europé 12:or.
"Lite material blev det"
So long...........
Förresten idag tittade solen fram lite så nu börjar det verkligen klia i fingrarna. Vårfisket närmar sig. Premiärfiske i Hossmoån ska det bli och längtar efter premiären i Alsterån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar