Gilla Flugfiskaren på facebook

tisdag 9 februari 2010

Nya spöet är på gång!

Nu har jag pratat med min lokala sportfiskehandlare.


Har ett Loop yellowline 8.6 fot #4 spö undanlagt hos dem, men ville ha en passande rulle till spöet också, han har jagat en S-vevad rulle till mig för under 2000:- men inte lyckats hitta någonting. Så det blir till 99% en Loop multi rulle, jäkligt schyst rulle det också.

Anledningen till att jag velat ha en S-vevad rulle är väl mest för dess gammalmodiga utseende då jag länge jagat ett splitcane spö. Men efter att konstaterat att jag inte ha råd för tillfället med ett splitcane så fastnade jag för Loops yellow serie som till viss del ser ut som ett splitcane och som verkar ha lite samma känlsa och dessutom bra mycket billigare.
Ny lina till detta kommer det också att bli en väldigt lätt precisionkastande G.Loomis lina kommer ej ihåg vad den heter just nu.
Så nu skall jag bara lösa ut detta också, fiske är en dyr men rolig hobby!

Men ett splitcane ska de bli en vacker dag, funderar faktiskt på att slå mister Boström en signal när det är dags för att få ett av hans specialdesignade split/kolfiber spön.

Skitfiske på er pimplare så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar