Gilla Flugfiskaren på facebook

tisdag 6 april 2010

Påskfiske!

Fallet
Var ute 2ggr under påskhelgen i Hossmoån, dock inga fångster för min del men härligt att få komma ut och fiska. Blev mestadels spinn satte dock min enda Rapala wobbler (den som jag tidigare fångade öringen på) hade inte heller några i reserv så det blev mest spinnfluga. Tappade dessutom en på vanlig fluga med en vit wolly bugger.

Hett ställe för öringen

Vattnet har sjunkit undan väldigt mycket under de senaste dagarna och vad jag förstått så har fångsterna minskat en del, kanske inte varit lika många som fiskat senaste tiden. Men hoppas verkligen att öringen stannar kvar några veckor till i ån iaf.



Hade med mig min kompis Tommy senaste gången jag var iväg, duktig fotograf är han så jag kunde lämna min kamera hemma och han dokumenterade en ganska lugn fiskedag men med mycket fina bilder. Det tackar vi för Tommy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar