Gilla Flugfiskaren på facebook

tisdag 5 november 2013

Hultsby

I söndags var jag med ett härligt fiskegäng och prövade lyckan i Hultsby.
Hultsby fiske är en anläggning man hyr per dag som består utav 1 lite större damm samt 3 st mindre dammar med inplanterad regnbåge och öring.

Vi var 12 st fiskare varav 3 st metare och resten flugfiskare, förutsättningarna för dagen kändes perfekta med ca 8-10 grader varmt och lite duggregn i luften. Vi var på plats redan kl 6.30 och det var fortfarande mörkt och fisket drog vi igång runt 7.00 då solen hade börjat titta fram. Jag drog snabbt 2 st fiskar båda tagna i en av de mindre dammarna på en liten vit/grön wollybugger. Sedan dröjde någon timme innan nästa hugg kom och denna gången var det på sjunklina med bobby fluga.

Sedan avtog huggen helt och det var väldigt svårflörtade fiskar som simmade omkring i dammarna. Jag fångade ytterliggare en under dagen och på hela gänget fångades 13 st fiskar inkl mina 4 st så fisket var under förväntan men fortfarande riktigt skoj att komma ut och fiska och jag kände mig ändå nöjd med fyra landade fiskar.
Fick dessutom testa AEG spöet som kändes fint men är inte riktigt överens med barrio linan men det kommer nog.
Det blev inga bilder med systemkameran denna gången så bjuder på några bilder från mitt instagram konto "Kvillaolle" heter jag där.
Extremt effektiv fluga

Till helgen har jag lite ledigt och funderingar finns på att ta en tur till Lindwalska sjön som är ett av mina gamla barndomsvatten, faktiskt där mitt riktiga flugfiske intresse började och där jag började fiska efter regnbåge. Numera har de dessutom planterat in öring vilket gör fisket ännu mer spännande.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar