Gilla Flugfiskaren på facebook

torsdag 7 november 2013

Bindbeskrivning - Booby fluga - Video

Här kommer det en bindbeskrivning av en Booby fluga. En väldigt effektiv och lättbunden fluga för regnbågsfiske. Fungerar alltid bra men är extra bra när fisken står djupt och fisket är trögt. Flugan kan kombineras i alla möjliga färgkombinationer, jag personligen gillar mest denna som jag kör i videon.

Booby fisket bedrivs med sjunklina som man drar ner denna flytande fluga med och jag vet att många inte är förtjusta i denna teknik eller fiske med sjunklina överhuvudtaget. Men jag personligen tycker att fiske med sjunklina och framförallt med en booby fluga är riktigt roligt och som jag sagt väldigt effektivt. Man fiskar framförallt med denna tekniken i stilla vatten men har även hört de som provat detta med bra resultat även i strömmande vatten dock är det inget jag prövat.



Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar