Gilla Flugfiskaren på facebook

söndag 27 oktober 2013

Fiske & nya grejer

Svartegöl
I lördags efter jobbet åkte jag raka vägen mot Vissefjärda och efter en timme så stod jag vid det trevliga vattnet Svartegöl igen. Jag hade ca 2,5 timmars fiske framför mig innan jag skulle fara vidare mot Emmaboda för att hämta frun och dottern som varit i Göteborg. Fisket var dock trögt och hade inga känningar endast ett fåtal vak. Spenderat veckan med en envis förkylning så det var väldigt skönt att komma ut i friska luften. Det var en riktigt vacker höstdag, så trots att fisken lös med sin frånvaro så var det riktigt skönt att komma ut lite och bara fiska.

I fredags fick jag dessutom två roliga paket i brevlådan. Ett flugspö som jag letat länge efter och som jag köpte av en av medlemmarna på det eminenta forumet "Edgeforum" och en fluglina från Barrio som jag hört så mycket om. Spöet var i mycket bra skick och kändes riktigt bra och till linan fick man med ett brev där Mike på Barrio tackade mig för köpet som var skrivet med handstil och med mitt namn, sådant tycker jag om när man ser att de gör det där lilla extra för kunden.

Undrar ni vilket spö de var?

Loop AEG 9fot #5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar