Gilla Flugfiskaren på facebook

fredag 24 september 2010

Tiveden lockar!

Tiveden Flyfish verkar ha någonting riktigt gött på gång. Börjar bli riktigt sugen på att testa deras vatten. Fisken i vattnen verkar vara av kanonkvalité och det som verkar vara att föredra är "sight fishing" eller smygfiske som är min absoluta favoritdel i flugfisket.
Keep up the good work så har vi kanske ett av Sveriges häftigaste fiskevattnen framför oss iaf av man skall tro av bilderna som är otroligt lockande!

I helgen har jag lite semester, till tisdag åtminstone. Skall klämma in en fisketur men har inte bestämt mig för om jag skall ut på havet o testa gäddfisket, något som jag helt har missat i år eller om det kanske bli en vända till regnbågssjön. Vi få se, först skall det hämtas ved för årets förhoppningsvis inte allt för hårda vinter.

Har nu för övrigt kommit igång med andra terminen på fiskevårdsutbildningen som jag läser på distans, denna gången handlar det om död ved i våra vattendrag och dess påverkan av vattendragen.

Skitfiske på er!

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Tackar för inlägget :))..men hrm..vill inte peta i detaljer men det är bara flyfish..inte flyfishing :))..

    //Andreas J

    SvaraRadera