Gilla Flugfiskaren på facebook

fredag 3 september 2010

Mycket jobb o lite fiske

Snart är det slut på mitt extrema schema för sommaren 10 st 6-dagarsveckor i streck.

Om 2 veckor är en veckas semester inplanerad och då tänkte jag åka ner till Harasjömåla och fiska lite i flugströmmen. Riktigt sugen nu på att komma ut o svinga med flugspöet.
Skall se om det hinns med lite flugfiske i den närbelägna regnbågssjön. Dock har huset råkat ut för lite fuktskador och sånt måste tyvärr komma i första hand.

Var inne hos min lokala fiskeaffär i Kalmar "Sportfiskecenter" och beställde en extra spole till min Loop CLW clear rulle och en sjunklina inför höstfisket till regnbågen. Har dock aldrig varit någon fantast av att fiska med sjunklina och har nästan uteslutande fiskat med flytlina genom åren. Dock nu så har jag insett att det kan göra står skillnad de dagar då fiskarna har parkerat nere på bottnen. Den lina som jag beställde var dock ingen "riktig" sjunklina det var en relativt ny uppfinning som Andreas Drugge konstruerat om jag förstod det rätt, då större delen fram på linan var en fast sinking sjunk till att övergå till en WF lina. Detta för att inte göra det alltför tungt att kasta och enklare att hantera, lite som en sinktip tafs.
Skall bli intressant att prova!


Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar