Gilla Flugfiskaren på facebook

onsdag 15 september 2010

Ny spole o massa bobbies!


Nu har jag då äntligen fått min nya spole med ny lina en flytlina med "sinktip". Skall bli mycket intressant att testa. Är lite av en nybörjare när det kommer till sjunklinor men å andra sidan så är detta ingen riktig sjunklina. Anledningen att jag valde en sinktip var mest för att den väger mindre och är lättare att kasta (behövs inte lika mycket muskler för att svinga en sådan lina hela dagen).

Har faktiskt semester nu och måste stilla mitt fiskesug så imorgon bär det av till Harasjömåla och flugströmmen med vännen och kusinen Micke. Bli premiär för både sinktip linan och så skall jag prova på att fiska med bobbie flugor. Har aldrig testat detta främst för att jag inte haft någon sjunklina och det skall väl vara det ultimata för fiske med denna typen av flugor. Flugan skall sväva precis ovanför bottnen och skall tas hem med små rörelser, längs fram på flugan binder man foam som två små ögon som gör att flugan flyter upp. Har hör mycket gott om dessa flugor så tänkte det är lika bra och prova på dem också. Har idag bundit upp ett gäng bobbie flugor i olika färgkombination som jag tror kan funka.

Rapport kommer från Flugströmmen inom kort!
Skitfiske på er!
Bobbie flugor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar