Gilla Flugfiskaren på facebook

fredag 14 augusti 2009

vak vid snärjebäcken

Tisdags och i torsdags var jag vid Snärjebäcken efter jobbet. Har ju som sagt köpt årskort där nu så lär bli några kvällar där lite då och då för att stilla fiskesuget. Fisket var dock trögt, lite vak och väldigt lågt vatten. Har varit för varmt och för lite regn den senaste tiden, såg en del fisk men de stod mest och still. Förmodligen dåligt syre i vattnet också vilket gjorde att fiskarna hölls sig väldigt lugna. SKönt att få kasta av sig lite dock och träna in sig med nyaste flugspöet Sameo Black Chili.

Få se om de blir lite mer regn framöver så kanske man åker förbi igen snart håller värmen i sig så lugnar jag mig nog dock.

Spanat en del på "Jakt och Fiske" repriserna går på TV4sport om dagarna. William som programledaren heter har verkligen ett riktigt drömjobb. Åker runt och fiskar över hela världen verkar ju inte allt för dumt. Seriös programledare med mycket roliga och olika fiskeställen som de besöker för att söka hugg. Går också ett program som heter "Fiskedrag" dock inte i närheten av lika bra som Jakt och fiske känns oseriöst på något vis tycker jag. Sedan har ju Martin Falklinds program på Kanal 1 tror jag börjat. Verkar lovande, mycket fiske nu!

Beställde faktiskt lite flugor iförgår också från flugor.se. Mest för att se hur de har bundit de flugorna så att jag skulle kunna binda upp lite egna efter det. Men måste säga att jag var imponerad av kvalité på dessa flugor. Välbundna, snabb leverans och kom dessutom i en lite plastlåda att förvara flugorna i.
flugor.se kan jag rekommendera för er som inte vill beställa flugor av mig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar