Gilla Flugfiskaren på facebook

torsdag 29 maj 2014

Min favoritfluga - Flugfiskefeber

Tidningen Flugfiske-feber kör just nu en riktigt rolig tävling där man skall binda flugor och skicka in sina bidrag. I varje nummer är det olika tema för vad för mönster de önskar, denna gången är det #Min favoritfluga. Man får ställa upp i 4 olika kategorier, öring/harr/regnbåge, lax/havsöring, kust och gädda. Det är många duktiga flugbindare och fina mönster en av de personer som jag blivit mest imponerad av är Markus Hoffman som gör otroligt vackra och tekniskt bra flugor. Det som gör tävlingen ännu bättre är att alla har chans att vinna något, oavsett om man har bundit i x antal år eller är helt ny då de varje gång lottar ut ett gäng priser förutom de priserna som varje person får för vinnande bidrag i de olika kategorierna.

Mitt bidrag till temat min favoritfluga är denna imitationen av en stor nattslända, jag vet inte om det är den flugan som fångat mest fisk men absolut en fluga som är kul att binda, kul att fiska med, som dessutom fångar en och annan fisk ibland.


För att se mig binda denna flugan kolla
https://www.youtube.com/watch?v=Y_YeHiufAvU

Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar