Gilla Flugfiskaren på facebook

torsdag 8 oktober 2009

Fiske på hemmaplan


Idag på min lediga dag var jag ute och testade att fiska lite öring vid mina hemmavatten, längs kusten på Örarevet


Hade inte så lång tid på mig idag för fisket ¨så hur konstigt de än låter så bestämde jag mig för att utforska lite nya platser.


Trodde mig dock inte kunna hitta några nya ställen då jag efter många års fiske längs örarevet trodde mig veta vart varenda sten finns.


Men efter mycket djup vadning med en hund i famnen och en väska spö och drag på ryggen, så hittade jag en riktigt fin vik som borde kunna vara full av öring vid rätt förhållande.

Tyvärr så var förhållandena riktigt dåliga för fiske iaf, solsken och totalt vindstilla.

Vattentemperaturen visade på 10 grader i viken så lite mer kyiliga nätter så ska nog temperaturen gå ner lite mer och fisket kunna komma igång på allvar.


Så efter nytt besök kommer det att bli i denna viken när blåsten ligger rätt och vattentemperaturen är lägre och lämnar nog hunden hemma nästa gång också lite besvärlig terräng för henne. Men viken var fullav stora stenar och blev ganska djupt snabbt med inslag av sand och stenbotten så som sagt vid rätt förhållanden så skall de nog kunna finnas lite öring här med!


Till helgen blir det nog premiärfiske efter höstgäddan!


Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar