Gilla Flugfiskaren på facebook

onsdag 7 oktober 2009

Lite uppdatering från flugbindarhörnan!

Grizzlytuppnacke.
Lite nya flugor och material

Förra veckan surfade jag in wetsforkfly mindre hemsida som sålde flugbindningsgrejer av lite högre kvalité. Jag gjorde en beställning på bl a en tuppnacke i färgen grizzly och lite hjorthår anpassad för caddis imitationer.

Tuppnackar just kan vara ett jäkla besty
r tycker jag att hitta rätt bland alla tusentals som finns.
Jag känner ju till att Metz och Hoffman har bra kvalité
men de kostar också därefter men en grym kvalité är det, men som sann smålänning man är så vill jag helst undvika att betala så mycket. Indiska tuppnackar är det värsta jag vet, totalt värdelösa, så därför har jag letat efter någon med bra pris och vettiga fjädrar som räcker till många flugor. För trots allt tycker jag att sitter bara fjädrarna tätt och stammen inte är allt för grov så duger det gott för en torrfluga som jag ändå alltid impregnerar med flytmedel.

Hittade iaf en sida som heter westforkfly som sålde denna grizzly nacke för 299:- tror jag det var och av döma av bilden så verkade den okej.
Min beställning dök sedan relativt snabbt upp i postlådan och var faktiskt mycket nöjd med nacken, visst var absolut inte som en metz nacke men en riktigt bra för det priset som jag kommer kunna göra många flugor med.
Fick faktiskt också tag i en halvnacke på tradera för hundralappen av märket metz och dun. Där blev jag
faktiskt missnöjd då stammen på dessa var alldeles för grova för min smak.

Metz nacke från tradera.









Husmask av peppar o lim Mickey Finn - variant - Bästa regnbågsflugan`?









Ett gäng Europé 12 -Grizzly Gul forsslända









Europé 12 - Variant En streaking cadins och en
Hjortfår istället för hackel goddard caddis på materialet de
kan funka :) är gjorda från Westforkfly









Lite Magnus för Öringen Streaking caddis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar