Gilla Flugfiskaren på facebook

måndag 25 april 2011

Påskfiske


Har nu haft en underbar påskledighet, hela 4 dagar. Mycket trevligt med god mat och gott sällskap, dessutom lite fiske. Drog iväg en sväng till den närliggande regnbågssjön med familjen på påskdagen. Vi mötte upp med min sambos bror och deras familj vid sjön. Ragnar som är min sambos bro är helt ny på det här med flugfiske men jag hade med mig extra spön och delade med mig av min kunskap och vi hade lite kastkurs vid vattnet. Han var mycket snabblärd och det kändes bra att inviga ännu en i den här fantastiska sysselsättningen.

I övrigt så var fisket till en början ganska trögt, solen tryckte på och bonnabrännan var ett faktum men allt eftersom så började fisken vakna till i påskvärmen. Efter lite grillat så var det fisk på nästan hela tiden och till slut så hade jag fått tre st fiskar alla fick återvända till sitt rätta element. Ingen större storlek på dem men en jäkla fart var det på dem och påskfisket med familjen blev riktigt lyckat!

Fiskarna högg förövrigt på en "fulfluga vit" och en olivgrön wolly bugger.
Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar