Gilla Flugfiskaren på facebook

lördag 10 juli 2010

Massor med flugor.

Under min senaste vecka har de blivit en väldig massa flugbindning, bara för att vara på den säkra sidan innan resan till Kaitum som redan är imorgon, tiden går snabbt när man har semester.

Mycket nya mönster som har bundits en del nya kreationer, en del gamla beprövade mönster.
Tror jag har täckt upp det mesta ifrån stora vulgata kläckare till tjecknymfer.

Min underbara sambo har dessutom letat upp och fjärrlånat "Ur min flugask" av Leif Milling och Lars-Åke Olsson. Underbar flugfiske litteratur av två herrar som verkligen behärskar konsten. Så givetvis band jag upp ett gäng av deras favoriter också.

Förutom att fylla upp mitt eget lager har jag fixat en fullproppad ask åt far och ett "survival kit" åt kusinen som också följer med.

Här kommer ett gäng.






Fixade äntligen nya vadare och skor i veckan, blev Loop adventure vadare med Vision Alta skor

Nu drar jag till kaitum så vi hörs om en vecka eller så.

Skitfiske på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar