Gilla Flugfiskaren på facebook

fredag 4 juni 2010

Lite ledigt.

Nu har jag äntligen fått lite ledigt ända tills tisdag.
Tanken är att hinna med att fiska iaf två rundor under dessa dagar.
På söndag så blir det Alsterån som jag sett framemot länge nu, hoppas på bra väder och lite hugg.
Suttit och bundit ihop lite Stora dagsländor ikväll så här blev dom.

Var inne en snabb sväng på Sportfiskecenter i Kalmar idag och snackade lite vadare med dem, mina läcker nu och skall laga dem temporärt inför Alsterån men inför Kaitum resan som närmar sig vill jag ha hela och nya vadarbyxor. Men det är svårt att välja.
Står mellan dessa -
Alla med skor till
Loop Adventure - 2350:-
Guideline Alta v2 - 3490:-
Guideline Dee - 2999:-

Vill inte lägga för mycket pengar på dem men samtidigt inte ha något som går sönder efter en säsong som mina nuvarande Ron Thompson gjort.

Någon som har erfarenhet får gärna lägga något ord om de vadarna eller något annat bra tips.

Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar