Gilla Flugfiskaren på facebook

tisdag 22 juni 2010

Inspirerad!

Kraftigt inspirerad och imponerad av Johans (www.flugbindning.blogspot.com) smarta caddis fluga så slet jag mig lite från fotbolls-vm för att binda upp några inför stundande Kaitum resa.
Som en extra nappindikator band jag några fibrer rött flash med det vita polygarnet, vingarna var inte lätta att få snyggt klippta, få bli lite mer träning där helt enkelt.
Nu börjar som sagt det att dra ihop sig inför Kaitum resan, ca 3,5 vecka till sedan så bär det iväg kommer bli intensivt bindande under semestern som jag går på nästa vecka!
Ska bli underbart skönt och skall försöka att bege mig iväg till Alsterån igen för att ge öringarna en chans till.
Skitfiske på er och tack Johan för dina grymma flugmönster!





1 kommentar:

  1. Riktigt roligt att jag kan inspirera någon! Kul, sketfiske på dig med dina fina flugor dom ser heta ut!

    /Johan

    SvaraRadera