Gilla Flugfiskaren på facebook

torsdag 7 mars 2013

Vackra vatten

Mycket is fortfarande men de börjar ge vika
På min lediga dag denna veckan så tog jag mig en snabbsväng till kusten för att se efter öppna vatten och framförallt leta upp mynningen till en fin å där jag vet att de vandrar upp öring. Jag hittade eller såg mynningen men dessvärre blockerades vägen av bostadshus och eftersom jag ändå inte hade så gott om tid så låter jag det vara till ett annat tillfälle då man kan prata med de som äger huset om lov att korsa deras tomt. 
Däremot stannade jag längs med ån och vandrade längs med genom taskig terräng mest för att utforska och ta lite foton. Ån ser mycket fin ut och jag kan gott tänka mig att öringen finns. 
Sträcka längs ån

Vacker solnedgång




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar