Gilla Flugfiskaren på facebook

måndag 10 maj 2010

Renovering, Influensa och öringhugg

Nu var det ett bra tag sedan man uppdaterade någonting här. Har inte varit mycket fiske eller flugbindning heller så inte varit mycket att skriva om. Renoveringen har tagit upp den mesta av tiden, men nu börjar det sista bli klart lite småfix kvar och sedan skall allt fixas i ordning osv så det tar sin tid men blir bra i slutändan, dessvärre har mitt flugbindningsrum blivit invaderat med grejer så har inte varit någon tanke på att binda flugor om tiden ens hade funnits.
Mitt uppe i all renovering så åkte man på maginfluensan och blev liggandes ett par dagar med hög feber, inte alls någon höjdare.
Igår så tog jag mig iaf tiden till att dra ner en vända till Örarevet och få slänga några kast längs kusten. Dels är det bra tid för öringen nu och snart borde näbbgäddorna dyka in förhoppningsvis och bjuda på lite roligt flugfiske. De brukar komma någonstans i mitten av maj till kusten där jag bor. Nu har det varit så förbaskat kallt och är det fortfarande så det kanske bli lite försenat i år, vet inte hur mycket det spelar in på deras lek. Ingen som hört om några rapporter längs skånekusten?

Brukar ta en knappt två veckor efter de fått där nere så brukar det smälla till här.
Näbbgädda blev det dock inte, men efter en stunds fiskande vid ett "hot-spot" så small det till i min magnus fluga och jag kände ett par rejäla knyckar, kändes direkt att det var öring som var på men efter två lufthopp så var fisken borta. Riktigt frusterande då jag tidigare aldrig fått upp någon öring vid fiske i örarevet men det närmar sig nu känner jag, snart så. Prövade o kastade runt omrking de stället i säkert en timma efteråt men utan resultat så jag och Midna begav oss sakteliga hemåt igen. Men gud vad skönt det var att komma ut och få fiska igen!
Min trogne fiskevän Midna var åter med mig på öringjakt
Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar