Gilla Flugfiskaren på facebook

onsdag 16 december 2009

Ha begär

Som flugfiskare eller som sportfiskare i allmänt har jag märkt kanske inte gäller alla men det finns ett stort ha begär av prylar.
Jag har alltid varit en riktig prylnörd särskilt när det kommer till fiske.
Just nu eller sedan en tillbaka har jag haft ett starkt ha begär efter ett splitcane spö. Dock har priserna på dessa spö hindrat mig från att inhandla ett sådant spö. Men efter mycket funderingar fram och tillbaka så har jg nog bestämt mig för att inte lägga ut så mycket pengar på ett sådant spö i och med jag faktiskt ha två bra allround spö redan men vill ju gärna ha ett spö som är lite lättare och mindre klassat.

Så har bestämt mig för att inhandla ett Loop Yellowline 8.6 fot klass 4 verkar vara ett hyggligt spö och fint för precisions fiske i fjällen.
Har då ett Loop Blue Line 9 fot #5
Sameo Black Chili 6 fot #5
Vision 3zone 10 fot #8
Ron Thompson 14 fot #11

sen Yellowline spöet som verkar iaf påminna lite om ett splitcane så ska man nog klara sig :)

jädra ha begär, man blir urfattig.

Nu faller snön härute snön härute så nu blir det nog inte mycket mer fiske i år iaf. Ev lite öring på kusten.

Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar