Gilla Flugfiskaren på facebook

tisdag 25 juni 2013

Europé 12 - Bindbeskrivning

Bjuder här på ett kanonmönster för harr, öring och regnbåge mfl. Kanske en av världens kändaste flugor som alla bör ha i asken. Flugan imiterar en nattslända och namnet tror jag kommer från en serie franska flugor och denna flugan var just nr 12
Jag binder gärna mina Europé 12:or i färglada färger i detta fallet lilla vet inte om det egentligen spelar någon roll men jag upplever att jag haft bäst fiske med dessa.

Semestern är igång och det mesta av tiden spenderas med min fina dotter men på onsdag bär det av mot Alsterån för lite fiske och förhoppningsvis lite filmande därifrån. Blir även en tur till i veckan förmodligen bär det av mot Norrefors och det fina regnbågsfisket där.

Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar