Gilla Flugfiskaren på facebook

söndag 7 april 2013

Ny fiskekompis

Äntligen!

Äntligen verkar våren vara på gång solen strålar smälter sakta men säkert bort snön från marken och isarna spricker och öppna vatten börjar kika fram. 

I Hossmoån är det isfritt på de flesta sträckorna, var där förra veckan några timmar då fanns det fortfarande is på stora delar av sträckan men mycket utav de ställena är nu fiskbara. 

Var ikväll också ute en sväng längs mitt hemmavatten för att se hur de såg ut och ifall de fanns någon fisk hemma. Jag vet att öring har påträffats i ån genom elfiske men vad jag vet har ingen fått någon genom fiske och även jag gick lottlös ikväll. Dock är det en del till stor del igenvuxna men fina sträckor längs ån.

Sunnedamm närmar sig men först blir det en sväng längs Ölands kust.

Skitfiske på er! 


Just det jag har skaffat mig en ny fiskekompis, en liten HD-videokamera som kommer att följa med på mina fiskturer och dokumentera vad som händer. Förhoppningen är att de dyker upp lite filmer här på bloggen från dessa turer. Vill dessutom passa på att tacka Erik Olsson i Millencolin för hjälpen med musiken!

Bjuder på ett litet klipp från senaste veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar