Gilla Flugfiskaren på facebook

onsdag 11 november 2009

Flugströmmen

Skulle återkomma med en rapport från Snärjebäcken när jag var där senast, kan sammanfatta det med två ord - Ingen Fisk.
Tråkigt men så är det, var hyfsat med fiskare där som inte heller haft någon strörre lycka. Fisk fanns det, en av de som fiskade där berättade att han slängt ut vitlöksbröd i vattnet som de tydligen vart förtjusta i. Dock inte våra färgranna flugor.

Nu har iaf jag och min far bokat i en resa till Flugströmmen i Harasjömåla om ca 2 veckor. Varit där en gång tidigare med god lycka. Dock var jag den enda som lyckades lura en den dagen. Det var riktigt varmt i augusti nån gång med lågt vatten och fiskan var nästan apatiska. Såg dem tydligt i det grunda vattnet men trivdes inte alls i värmen, till slut så small det iaf på en båge på 4 kg.

Var igår och gjorde min karp/harr tattuering också. Blev mycket bra, är ännu inte riktigt färdig, tog lång tid att göra alla fjäll :) Skall tillbaka nästa fredag och pytsa i lite färg också. Då kommer det bilder på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar