Gilla Flugfiskaren på facebook

torsdag 27 juni 2013

Superpuppan - Bindbeskrivning

Superpuppan 
En suverän fluga ifrån Lennart Bergqvist, imiterar flera olika insekter och är väldigt effektiv på många fiskarter. En av mina största harrar (49 cm) fångade jag på en superpuppa i denna färgsättningen som jag binder i videon. Man kan binda den i flera olika färgkombinationer, med foam eller flyrite, klippt eller oklippt kroppshackel. En mönster som är enkelt att binda och en fluga som man bör ha flera utav i sin flugask.


Krok: 14
Bakkropp: Oliv flyrite
Framkropp: Svart flyrite
Kroppshackel: Brun tupp

Jag var igår iväg en stund för lite fiske i Alsterån dessvärre hade hällregnet gjort att vattenståndet ökat drastiskt och fisken uteblev såg inte ens ett enda vak. Kommer ett inlägg från turen inom kort. Jag har idag fått tillåtelse av markägaren att fiska i en bäck i närheten som sägs hålla en del öring så det skall bli spännande att testa detta vattnet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar